اش برانون را بشناسیم

اش برانون کارگردان، نویسنده و انیمیشن‌ساز آمریکایی در سال ۱۹۶۹ در ایالت جورجیا متولد شد. او رشته‌ی هنرهای بصری را در دبیرستان خواند و برای ادامه‌ی تحصیلاتش به موسسه کال‌آرت رفت. پس از به اتمام رساندن تحصیلاتش برای کارآموزی به کمپانی دیزنی رفت و در همکاری برای ساخت پری دریایی کوچک مهارت‌های زیادی آموخت. اش برانون برای نویسندگی انیمیشن خاطره‌انگیز «داستان اسباب‌بازی‌ها ۲» برنده‌ی جایزه‌ی آنی شد.

داستان اسباب‌بازی‌ها

تا همین چند سال قبل، اسباب‌بازی‌ها فقط اسباب بازی بودند. با آنها بازی می‌کردیم و وسط بازی‌ چشم و چال عروسک‌ها را درمی‌آوردیم، چرخ ماشین‌ها را از جا می‌کندیم و تکه‌های اسباب‌بازی‌ها را اینطرف و آنطرف گم می‌کردیم. تا روزی که داستان اسباب‌بازی‌ها پخش شد و چشممان به دنیای جدیدی باز شد. احتمالا بعد از دیدن داستان‌ اسباب‌بازی‌ها، هزاران بچه پشت در اتاق و کمدشان کمین کرده‌اند تا زنده شدن اسباب‌بازی‌ها را ببینند. بچه‌های زیادی دیگر به اسباب‌بازی‌ها فقط به چشم اسباب‌بازی نگاه نکردند و زندگی اسباب‌بازی‌ها برای همیشه عوض شد.

داستان اسباب‌بازی‌ها ۲

اش برانون یکی از نویسندگان داستان اسباب‌بازی‌های ۲ بود و همراه با جان لستر به کارگردانی این اثر پرداخت. او می‌گوید خودمان با نوشتن چنین داستانی یاد اسباب‌بازی‌های خودمان افتادیم و عذاب وجدان گرفتیم. دلمان می‌خواست داستانی بنویسیم که این اتفاق را جبران کنیم و حقیقتا بعد از ساختن قسمت دوم داستان اسباب‌بازی‌ها خیالمان راحت شد، حتی تعدادی از اسباب‌بازی‌های دوران بچگی‌مان را خریدیم.

اش برانون علاوه بر داستان اسباب‌بازی‌ها، انیمیشن‌های موج سواری، سگ آوازخوان و زندگی یک مگس را ساخته است که طرفداران زیادی دارند.

نظرات 0 در انتظار بررسی 0 تایید شده

آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ خواهد ماند.